Tam coc, 18 april - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu Tam coc, 18 april - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu

Tam coc, 18 april

Door: Henny

18 April 2016 | Vietnam, Hanoi

We worden om 6 uur gewekt en ik kan je vertellen dat is vroeg, voor de rit naar Tam coc, Ca 200 km waar we gemiddeld 4 uur over doen. Het lijkt soms wel een werkvakantie (grapje) Tam coc is sinds enkele jaren ook een door Unesco beschermd gebied en er liggen dezelfde soort bergen als in Ha long Bay maar dan op het land en niet in de zee. We hebben daar een boottochtje gedaan met op elk bootje een privé roeier die als eigenaardige roeiwijze me de benen ipv de armen roeiden. We voeren hierbij onder de berg door via een grot, zoals een soort tunnel maar dan natuurlijk ontstaan. Daarna nog een fietstocht door rijstvelden en kleine dorpjes over onverharde paden met gewone fietsen zonder versnelling dus dat was een uitdaging op zich. Vanavond een diner en dan vroeg naar bed. Tot morgen.