Ha long bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu Ha long bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu

Ha long bay

Door: Henny

17 April 2016 | Vietnam, Hanoi

Vandaag vertrokken uit Hanoi, de hoofdstad van Vietnam en het politieke centrum. Gisterenavond nog lekker gegeten in een mooi restaurant nabij het hotel waarna ik nog een poging gewaagd heb om miljonair te worden. De Dong is namelijk zeer weinig waard dus voor 1 euro krijg je 25000 Dong. En daar kun je net 1 biertje betalen. Lijkt net circusgeld.
De volgende morgen vroeg na een gesprek met een vietnamees gezin aan het ontbijt stappen we in de bus voor een rit van 4 uur naar Ha long Bay voor een hoogtepunt van onze reis nl een trip met een boot met overnachting en kanotochtje door het Karstgebied, een Unesco Worldheratige gebied. Hier kwam echter tot onze grote teleurstelling niets van terecht. Toen we na een bezoek aan een Parelvisserij waar ik mama met een mooi collier heb verrast voor ons huwelijks feest, met een fijn gevoel de stad binnenreden kregen we te horen dat dr en storm op komst was en alle boten s'avonds binnen moesten zijn. Het weer was ook niet helder waardoor foto's van mindere kwaliteit zijn geworden. Nu zitten wij hier in een prachtig hotel met als extra verrassing de bruidssuite waar onze reisleider voor verzorgd heeft maar we hadden dit zo in willen ruilen voor het normale programma. Morgen al weer door naar de volgende bestemming en dus tot de volgende keer. Ps het reisgezelschap is divers maar een aantal gezellige mensen ontmoet.

• 17 April 2016 - 18:47

Fam Gunneweg:

Ook ons is het gelukt!

Wij zijn benieuwd naar jullie komende ervaringen.

Liefs maarten, celine, tim en cas