Saigon 1 mei 2016 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu Saigon 1 mei 2016 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu

Saigon 1 mei 2016

01 Mei 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Met een deel van het gezelschap rijden we al vroeg d stad uit om de Cu Chi tunnels te gaan bekijken. Tijdens de oorlog hebben de Vietcong een tunnelcomlex van 250 km aangelegd in Zuid Vietnam om verrassingsaanvallen te doen op de Amerikaanse troepen rond Saigon. In deze tunnels en bunkers waren wapendepots, hospitaals en keukens gemaakt voor de Vietcong troepen en zien we de middelen waarmee de vijand werd bestreden die veel beter uitgerust was maar deze guerrillaoorlog nooit kon winnen. Hierna rijden we naar he restaurant van de familie van het napalmmeisje dat symbool heeft gestaan voor de ommekeer van de publieke opinie in de USA waardoor de oorlog is beëindigd. Ook is er nog tijd voor een bezoek aan de kleurrijke Cao Dai tempel waar drie religies samenkomen het boeddhisme, christendom en het confucianisme. De rest van de dag vrij waarbij we de grote markt bezoeken (een soort zwarte markt van Beverwijk) en vanavond eten we in het het vml. Franse kwartier. Morgen rijden we dan door naar de Mekong Delta.