Hue naar Hoi An 23-4-2016 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu Hue naar Hoi An 23-4-2016 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu

Hue naar Hoi An 23-4-2016

24 April 2016 | Vietnam, Hanoi

Vandaag de busreis naar Hoi An via de kuststreek langs de grootste lagune van Vietnam en vervolgens een steile kronkelige weg omhoog naar de z.g. wolkenpas richting Danang. Op de 600 meter hoge pas worden door veel bruidspaartjes foto s gemaakt. We zien Danang Beach het surfparadijs voor de amerikaanse militairen die mochten relaxen van de gevechten tegen de Vietcong. De gids vertelde een verhaal over de halfbloed vietnameesjes die in aanvang in weeshuizen werden gestopt omdat de familie anders maar de helft van het gebruikelijke rantsoen rijst ontvingen maar later van de amerikaanse regering een visum kregen voor de immigratie waardoor tal van Vietnamezen snel ook een weeskindje ophaalden om hiervan te profiteren. We stoppen in Danang om ook even een fotootje te maken van het strand. Deze grote stad staat erom bekend dat de sociale voorzieningen voor iedereen bereikbaar ziin en drugs en corruptie niet getolereerd. Er worden in rap tempo hotels en huizen gebouwd en de economie is hier goed ontwikkeld in tegenstelling tot derest van Vietnam. na weer een voortreffelijke en gevarieerde lunch komen we aan op onze nieuwe bestemming Hoi An, een heel leuk dorpje met artistieke uitstraling en zitten in een authentiek hotelletje. Morgen weer verder want ik ga straks eerst mijn handgemaakt zomercolbertje en het jurkje voor Wilma ophalen.
Tot morgen.