Can Tho, Mekongdelta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu Can Tho, Mekongdelta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu

Can Tho, Mekongdelta

02 Mei 2016 | Vietnam, Can Tho

En zo zit ik hier voor het laatste reisverslag op onze hotelkamer in Can Tho om 11 uur en kijk op mijn telefoon en zie 36 graden aangegeven. Gelukkig is er airconditioning uitgevonden. Vandaag voornamelijk bootje gevaren zoals onze reisleider het noemt. Kennis gemaakt met oude ambachten waarbij rijst een grote rol speelt. Tot onze spijt kunnen de oudste deelnemers vandaag niet meer mee vanwege de hitte en vermoeidheid. De tocht op het water geeft wel verkoeling maar we zweten de hele dag als een otter. Het is een gigantisch gebied met twee grote riviermondingen en vele gegraven kanalen daartussen, alles gaat hier via het water. We logeren in het Kim Tho hotel in Can Tho, een grote plaats met een boulevard met neonverlichting waar vnl. Vietnamezen flaneren en wij nog als vreemde blanke mensen en als bezienswaardigheid worden gezien. Vanavond het afscheidsdiner genoten en op het dakterras een laatste cocktail, Sex on the Beach, en dan snel slapen want morgen nog naar de drijvende markt en dan door naar het vliegveld.