Nha Trang naar Phan Thiet/Mui Ne - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu Nha Trang naar Phan Thiet/Mui Ne - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu

Nha Trang naar Phan Thiet/Mui Ne

28 April 2016 | Vietnam, Phan Thiết

Vandaag rijden we naar het super de luxe ressort aan de oostkust van Vietnam waar we 2 nachten zullen verblijven. Onze reisleider Hendrik woont hier zelf vlak in de buurt en zijn vietnamese vrouw en 5 jarig zoontje komen op bezoek bij hem. We hadden het niet beter kunnen treffen met hem als reisleider, hij woont al 13 jaar en weet erg veel van het land en kan dit smakelijk vertellen. Voordien heeft hij jarenlang over de hele wereld gezworven en vertelt hier regelmatig over, we zijn wel jaloers op hem.
De groep is uiteenlopend samengesteld, echtparen, Lat relaties, en vrijgezellen c.q. weduwen. We hebben een vast groepje gevormd en veel lol met elkaar. Het oudste echtpaar is 78 en 79 , zij is een druif maar haar man heeft moeite met warmte en reizen. Zijn bloeddruk steeg plots naar 210 en er is een dokter geraadpleegd. Het is nu weer onder controle.
Vandaag zien we nog een boeddhisten tempel de Long Son Pagode en reizen vervolgens door een droog en dor landschap met hier en daar een fabriek voor vissaus die we bezoeken en horen dat de vogelnesten van zwaluwtjes door bijgeloof goud opbrengen. vlak voor aankomst in Phan Thiet beklimmen we nog een zandduin van rood zand en zien nog een haven met vissersboten die we bij het avondeten weer zien door de manier van vissen met enorme lichtbakken. Onze bungalow heeft uitzicht op zee en het bevalt ons hier prima. Morgen lekker zonnen op het strand.