Hoi An naar Qiu Nhon op 26-4-2016 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu Hoi An naar Qiu Nhon op 26-4-2016 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu

Hoi An naar Qiu Nhon op 26-4-2016

26 April 2016 | Vietnam, Hanoi

Het is nu half negen en ik zit op de hotelkamer van het Saigon Qiu Nhon hotel direct aan zee. Het is ook een staatshotel en die liggen altijd in plaatsen waar weinig buitenlandse toeristen komen dus wij zijn een bezienswaardigheid voor de vietnamezen. Door het innemen van diverse pillen en een reiki behandeling van Wilma ben ik de dag doorgekomen zonder schade. Wel op water en brood en een beetje rijst. Onderweg stoppen we bij het monument van My Lay waar we in de bus een doku van Reporter van de Kro op tv zien over de gruwelijke slachting van 500 vietnamese kinderen, moeders en oude mensen door de Amerikanen die onder het voorwendsel dat er Vietcong gelegerd zou zijn een paar bataljons naar deze plek vlogen en alles vernietigden wat voor hun voeten kwam. Een zeer aangrijpend verhaal waarvan velen een brok in de keel kregen. Na dit bezoek rijden we door een zien onderweg nog het maken van rijstpapier voor loempiaatjes en eindeloze rijstvelden in alle stadia van rijping en oogsten. Vanavond geprobeerd iets van vast voedsel ( brood met kaas) en soep te nuttigen en dat blijft er voorlopig in. Tot morgen.