Dong hoi naar Hue 22 april 2016 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu Dong hoi naar Hue 22 april 2016 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu

Dong hoi naar Hue 22 april 2016

22 April 2016 | Vietnam, Hanoi

Vanmorgen weer vroeg uit de veren voor de reis naar Hue. Onderweg zien we voortdurend zandduinen van een uitzonderlijklicht kleur. Het is vandaag de dag waarbij we geconfronteerd met de gevolgen van een duizendjarige oorlog van de Vietnamezen tegen China, Japan, franse kolonisatie en de laatste oorlog tegen de Amerikanen van 1954 tot 1975 waarna de onafhankelijkheid en samenvoeging van noord en zuid Vietnam een feit werd. We passeren de voormalige grens tussen noord en zuid en lopen over de bekendste brug de Hien Long in Vietnam en bezoeken ook een
begraafplaats van noordvietnamese strijders vaak van zeer jonge leeftijd. Wij bezoeken tevens een ondergronds dorp waarin een aantal families de oorlog hebben overleeft en gaan ook door de smalle gangetjes naar beneden om te ervaren hoe dit is geweest. Ook werden hier Vietcong wapens vanuit China en Rusland het land binnengebracht. Het was al met al een zeer indrukwekkende dag maar vinden het wel genoeg voor een vakantiereis. In de avond arriveren we in Hue waar de vroegere keizers van Vietnam hun paleizen en graftomben hebben maar dit is voor morgen Tevens realiseren we ons dat de eerste week er al weer opzit.