Vnh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu Vnh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu

Vnh

Door: Henny

19 April 2016 | Vietnam, Hanoi

We zijn nog steeds in de regio van Hanoi, maar nu aan de kust in een badplaats waar veel Vietnamezen komen. Vanmorgen het grootste tempelcomplex van ZO Azië bezocht dat pas 6 jaar geleden is gebouwd door rijke Vietnamezen en waar 3 grote tempels en een pagode voor boeddhisten staan. De grootste boeddha's wegen 5 ton en zijn van brons met een laag bladgoud. Na de lunch met de gebruikelijke specialiteiten van de regio zoals saté van geitenvlees rijden we naar de eind bestemming in Vinh. Onderweg een shoppingmall bezocht, niks spectaculairs maar wel een lekker ijsje gegeten. In de bus heeft de reisleider (40) zijn levensverhaal verteld. Het is een leuke, relaxte vent met mooie verhalen en we liggen soms slap van het lachen. Hij heeft de hele wereld afgereisd als backpackers en verteld dit met allerlei anekdotes. Ook laat hij ons de hele dag proeven van vietnamese producten w.o. ook wodka en rum maa ook noten en snoepgoed. Hij is getrouwd met een vietnamees en heeft een zoontje van 4. Zo duurt de reis korter als werkelijk. Morgen om 5.30 uur weer op om dan morgenavond in een strandresort te eindigen. Nu ga ik slapen om 22.15 uur plaatselijke tijd. Temperatuur rond 30 graden.