verslag 15 april - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu verslag 15 april - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van vietnamreis2016 - WaarBenJij.nu

verslag 15 april

Door: Henny

16 April 2016 | Vietnam, Hanoi

Vandaag eerst een bezoek gebracht aan de oudste universiteit van Vietnam met een museum van Confucius waar alle studenten op schilden worden ingebeiteld als ze zijn afgestudeerd. In de prachtige tuin worden veel foto's gemaakt voo bruiloften. Daarna naar het mausoleum van de grote leider Ho Tji Minh waarvoor kosten nog moeite worden gespaard en een bedevaartsoord is voor alle vietnamezen. Wij kregen een voorkeursbehandeling maar de gewone mensen staan urenlang in de hete zon geduldig te wachten op hun beurt om hem te bekijken. Een keer per jaar gaat hij zelf op vakantie naar Rusland waar zijn lichaam weer voor een jaar wordt bijgewerkt. S'middags traditioneel vietnamees gegeten en daarna naar een waterpoppen voorstelling. Het is hier 32 graden en vochtig warm dus ik zweet mij een ongeluk. Het verkeer is chaotisch maar tegelijk gedisciplineerd. De weg oversteken is alleen mogelijk door langzaam door te lopen en dan gaat het verkeer voor en achter je langs en dat gaat wonderwel altijd goed. Er wonen hier 4 miljoen mensen en er zijn 2 miljoen scooters tegelijk op de weg dus dan weet je het wel. Morgen naar Ha long Bay en daar zal internetten moeilijk worden dus je hoort mij wel weer. Groetjes van ons

• 17 April 2016 - 15:34

Eindelijk gelukt!
    We gaan lekker mee lezen!

Liefs, Wouter, Suzanne, Sem en Luuk